Pjevanje i glazba igraju važnu ulogu u našoj kulturi. Glazbu ćete pronaći u mnogim aspektima našeg života: kazalište, televizija, filmovi, bogoslužja, blagdani, proslave i vladine i vojne ceremonije. Glazba kod kuće može postati dio naših obiteljskih kultura – prirodni dio naših svakodnevnih iskustava.
Od rođenja roditelji instinktivno koriste glazbu za smirivanje i smirivanje djece, za izražavanje ljubavi i radosti te za uključivanje i interakciju. Roditelji mogu graditi na tim prirodnim instinktima učeći kako glazba može utjecati na razvoj djeteta, poboljšati socijalne vještine i koristiti djeci svih dobnih skupina.
Glazba i mozak
Studija iz 2016. godine na Institutu za mozak i kreativnost Sveučilišta Južne Kalifornije otkrila je da glazbena iskustva u djetinjstvu zapravo mogu ubrzati razvoj mozga, posebno u područjima usvajanja jezika i vještina čitanja. Učenje sviranja na instrumentu može poboljšati matematičko učenje. Ali akademska postignuća nisu jedina korist od glazbenog obrazovanja i izloženosti. Glazba zapali sva područja dječjeg razvoja i vještine za školsku spremnost, uključujući intelektualnu, socijalno-emocionalnu, motoričku, jezičnu i ukupnu pismenost. Pomaže tijelu i umu da rade zajedno. Izlaganje djece glazbi tijekom ranog razvoja pomaže im da nauče zvukove i značenja riječi. Ples uz glazbu pomaže djeci u izgradnji motoričkih vještina, dok im omogućuje vježbanje samoizražavanja. Djeci i odraslima glazba pomaže u jačanju vještina pamćenja.
Glazbene igre za djecu svih doba
Djeca svih dobnih skupina izražavaju se kroz glazbu. Čak se i mlađa novorođenčad njišu, odskaču ili miču rukama kao odgovor na glazbu. Mnogi predškolci smišljaju pjesme i, bez samosvijesti, pjevaju u sebi dok sviraju. Djeca u osnovnoj školi uče pjevati zajedno kao grupa i možda nauče svirati glazbeni instrument. Starija djeca plešu uz glazbu svojih omiljenih bendova, a pomoću glazbe stvaraju prijateljstva i dijele osjećaje. Isprobajte ove aktivnosti i igre sa svojom djecom kako biste iskusili zadovoljstvo i učenje koje glazba donosi.
Dojenčad i glazba
Dojenčad prepoznaju melodiju pjesme puno prije nego što razumiju riječi. Tiha pozadinska glazba može biti umirujuća za dojenčad, posebno u vrijeme spavanja. Glasna pozadinska glazba može prekomjerno stimulirati novorođenče povećavajući razinu buke u sobi. Pjevajte jednostavne, kratke pjesme dojenčadi. Pokušajte izmisliti jedan ili dva retka o kupanju, odijevanju ili jelu kako biste im pjevali dok radite ove aktivnosti. Pronađite više glazbenih aktivnosti za učenje dojenčadi.
Mala djeca i glazba
Mala djeca vole plesati i kretati se uz glazbu. Ključ glazbe za malu djecu je ponavljanje, koje potiče jezik i pamćenje. Blesave pjesme nasmijavaju mališane. Pokušajte otpjevati poznatu pjesmu i umjesto ispravne riječi umetnuti glupu riječ, poput “Marija je imala malog pauka” umjesto janjetine. Pustite djecu da reproduciraju ritmove pljeskajući ili tapkajući po predmetima.
Predškolci i glazba
Predškolci uživaju u pjevanju samo da bi pjevali. Nisu svjesni svoje sposobnosti i većina je nestrpljiva da dopusti da im glas zaurla. Vole pjesme koje ponavljaju riječi i melodije, koriste ritmove s određenim ritmom i traže od njih da rade. Predškolska djeca uživaju u vrtićima i pjesmama o poznatim stvarima poput igračaka, životinja, igraćih aktivnosti i ljudi.
Djeca školske dobi i glazba
Većinu djece školske dobi zaintrigiraju dječje pjesmice koje uključuju brojanje, pravopis ili pamćenje niza događaja. Djeca školske dobi počinju izražavati svoje simpatije i antipatije prema različitim vrstama glazbe. Oni mogu pokazati interes za glazbeno obrazovanje, poput glazbenih satova za djecu.
Nema nedostatka spajanju djece i glazbe kroz zabavne aktivnosti. U mogućnosti smo uživati u blagodatima glazbe od trenutka kada smo se rodili. Iako dobra doza Mozarta vjerojatno ne povećava snagu našeg mozga, ona je ugodna i lijepa. Od čistog užitka slušanja umirujućih zvukova i ritmičkih harmonija, do stjecanja novih jezika i socijalnih vještina, glazba može oživjeti i obogatiti život djece i ljudi koji brinu o njima.