Istraživanja pokazuju da se poteškoće u učenju mogu pojaviti zbog genetskih uzroka, neuroloških problema, preranog rođenja, loše prehrane ili čimbenika okoliša.
Djeca se suočavaju s poteškoćama u učenju u čitanju (disleksija), poteškoćama u jeziku (disgrafija), poteškoćama u matematici i računanju (diskalkulija), poteškoćama u finoj motorici (dispraksija), poteškoćama u tumačenju zvuka (poremećaj slušne obrade) i poteškoćama u razumijevanju vida informacija (poremećaj vizualne obrade). Istraživanja pokazuju da se poteškoće u učenju mogu pojaviti zbog genetskih uzroka, neuroloških problema, preranog rođenja, loše prehrane ili čimbenika okoliša.
Također je važno napomenuti da ta djeca imaju prosječan do visok IQ i stoga nisu invalidi, već se samo suočavaju s poteškoćama u učenju. Također, poteškoće u učenju ne mogu se u potpunosti izliječiti. Međutim, postoje strategije koje se mogu upotrijebiti za rješavanje problema.
U nastavku je 12 načina za prevladavanje ovih izazova:
Prepoznajte stilove učenja. Djeca imaju jedinstvene stilove učenja koji se mogu identificirati prema sljedećem,
- Auditivni učenik – koji najbolje uči slušajući zvukove, glazbu i audio vrpce Kinestetički učenik – koji najbolje uči baveći se pokretima poput umjetnosti i zanata, sportova i igara Vizualni učenik – koji najbolje uči putem vizualnih pomagala, kartica, istaknutog sadržaja, videa i slika
Potražite pravu terapiju
- Radni terapeut može predložiti strategije za djecu koja imaju poteškoća s motoričkim sposobnostima.
- Logoped može pomoći djeci koja se suočavaju s poteškoćama u jeziku, čitanju i razumijevanju.
- Obrazovni terapeut može pomoći djeci da poboljšaju svoje vještine čitanja, pisanja i matematike.
Korištenje pomoćne tehnologije
Djeca mogu koristiti pomoćne tehnologije poput audioknjiga, softverskih programa za matematiku i engleski, alata za grafički organizator, alata za predviđanje riječi, magnetofona, govornih kalkulatora, softvera za optičko prepoznavanje znakova, programa za lekturu, softvera iz teksta u govor i govora u tekst itd. Ovi tehnologije pomoći će učenicima da se nose s izazovima, kao i osigurati samostalno učenje. Međutim, važno je voditi računa o držanju tijela i zdravlju očiju. Djeca se moraju isključiti i držati podalje od elektroničkih naprava najmanje jedan sat prije spavanja.
Ostvarite ciljeve marljivim radom i ustrajnošću
Ponekad djeca mogu smatrati neka područja učenja izazovnima čak i nakon što su uložila mnogo truda. Možda će trebati malo više vremena da određene strategije uspiju. Ovdje je ključno strpljenje i upornost! Roditelji i učitelji trebaju pomoći djeci da postave kratkoročne i dugoročne realne i dostižne ciljeve. Pravovremena povratna informacija može se dati o statusu djetetova napretka, dok dijete može razmisliti i zatražiti pomoć ako je potrebna. npr. može se zacrtati cilj dana, tjedna, mjeseca i godine.
Budite odgovorni Djeca također trebaju preuzeti vlasništvo, odgovornost i odgovornost za svoj rad. Također moraju biti otvoreni, razvijati razumijevanje i prihvaćanje kada stvari ne ispadnu kako su očekivali. npr. djeca mogu pokušati naučiti novi koncept, samostalno pročitati novi tekst ili naučiti jedan novi pravopis svaki dan.
Prepoznajte prednosti i strast Razvijanje talenata i vještina stvorit će pozitivnost i samopouzdanje. Bavljenje raznim aktivnostima poput sporta, plesa, glazbe, čitanja, pisanja itd. može pomoći u razvijanju njihove strasti. Biti sretan, pun energije i strastven u jednom području može im pomoći da budu bolji u drugim područjima, uključujući akademike.
Uspostavljanje sustava nagrađivanja i poticanja može pomoći djeci da ostanu motivirana Ovaj sustav treba uspostaviti u dogovoru s učenikom, učiteljem i roditeljem. To će pomoći u praćenju akademskog napretka. Nagrade i pojačanja razlikovat će se ovisno o razini razreda, a također će biti specifična za dijete. Važno je pošteno održavati ovaj sustav i napraviti mjesta za izmjene s vremena na vrijeme.
Čuvajte svoje mentalno zdravlje Djeca s poteškoćama u učenju mogu se suočiti s ljutnjom, frustracijom, sumnjom u sebe, tjeskobom i stresom zbog svakodnevnih akademskih izazova. Važno je dokumentirati njihove osjećaje, kako pozitivne tako i negativne. Razgovor sa školskim savjetnikom ili stručnjakom za mentalno zdravlje može im pomoći da se nose sa stresorima, razumiju vlastite osjećaje i emocije i pomognu u održavanju pozitivne slike o sebi.
Tko je vaša inspiracija?
Djeca bi trebala biti izložena dinamičnim osobnostima koje su se također susrele s poteškoćama u učenju. Gledanje njihovih videa ili čitanje njihovih biografija, priča o uspjehu i životnom putu može biti inspirativno. Motivacijske i društvene priče također bi trebale biti dio svakodnevnog učenja i introspekcije. Poznati znanstvenici, pjevači, političari i slavne osobe suočavaju se s poteškoćama u učenju. Neki od njih su Albert Einstein, Walt Disney, Steve Jobs, Whoopi Goldberg, Daniel Radcliffe, Jamie Oliver, Hrithik Roshan i Abhishek Bachchan.
Održavajte zdrav način života Važno je da djeca održavaju zdrav način života kako bi im omogućili fokus i pažnju. Zdrava hrana, dovoljna količina sna, tjelovježba i redovite šetnje na otvorenom pomoći će u smanjenju raspoloženja i razine energije. Također je važno slijediti utvrđenu rutinu kako bi se osigurala redovitost i disciplina.
Potražite pomoć i podršku Od vitalne je važnosti potražiti intervenciju i podršku učitelja i stručnjaka prije nego što situacija postane ozbiljna. Djeca s teškoćama u učenju dobivaju pogodnosti kao što su dodatno vrijeme, pisac tijekom ispita i korištenje kalkulatora. Djeca bi te sadržaje trebala iskoristiti na najbolji mogući način. Djeci je također potrebno stalno ohrabrivanje, društvena i emocionalna podrška, razumijevanje i ljubav.
Proslavite uspjeh Djeca se moraju prisjetiti svojih prošlih priča o uspjehu i ponovno ih se vratiti. Trebaju slaviti kratkoročne i dugoročne ciljeve i prekretnice postignute na putu. Dokumentiranje vlastitog puta uspjeha, kao i dijeljenje toga s drugima, poslužit će za jačanje njihovog samopoštovanja. Njegovanje i razvijanje dobrih odnosa u učionici i svakodnevnom životu od vitalne je važnosti. Slijeđenje pravih vrijednosti i bavljenje vještinama rješavanja problema pomoći će im da donesu dobre odluke. Biti otporan, otvoren, uravnotežen i fleksibilan može im pomoći da se nose s izazovima u akademskom i svakodnevnom životu.
Učenici trebaju vjerovati u svoj potencijal i jedinstvene sposobnosti koje su njihova supermoć.